Tipy a triky: SEO optimalizácia internetových stránok

Každý, kto vlastní internetovú stránku sa borí s rovnakým problémom: ako zvýšiť návštevnosť a dosah svojich služieb na publikum. Univerzálny návod alebo recept na tento problém v podstate neexistuje. Existuje však niekoľko tipov a rád, ako tento ideál dosiahnuť. V nasledujúcom článku o SEO optimalizácii vám dáme niekoľko tipov, ako dosiahnuť lepšie pozície vo vyhľadávačoch ako je Google, Bing, Zoznam.

Texty, články a obsah webu vládne

Celá SEO optimalizácia stojí a padá na základnej požiadavke a tou je obsah samotného webu. Dôležitý je pútavý a optimalizovaný text, pri blogoch sú to články. Firemné stránky často zanedbávajú obsah internetových stránok a výsledkom je nekvalitný text, ktorý návštevníka nezaujme.

Navyše, často sa robia chyby v podobe poskladaného textu s o zvýraznenými frázami, ktoré nepôsobia dobre ani pre vyhľadávače, ani pre návštevníkov stránky. Preexponované texty s množstvom použitých druhov písma, zvýraznené texty tučným písmom, farebné kombinácie textu – to všetko nie je vhodnou prezentáciou na stránke.

Nezabudnite na kľúčové slová

Analýza kľúčových slov by mala byť prvou fázou každej SEO optimalizácie internetových stránok. Správne určené kľúčové slová sú prvým krokom k úspechu a zameraniu celého projektu ako smerom ku internetovým vyhľadávačom, tak samotným zákazníkom a návštevníkom internetu.

Zdrojový kód bez chýb

Internetová stránka je v podstate organizmus, ktorý sa skladá zo zdrojového kódu. Ten je dôležitý pri analýze vyhľadávačmi. Aby všetko fungovalo tak ako má a nebolo na stránke množstvo chýb, je potrebné opraviť chyby v zdrojovom kóde stránky. Dobré je pozrieť sa na všetky URL adresy, čiastočne analyzovať aj zdrojový kód priamo prostredníctvom jednotlivých súborov stránky. Ak totiž použijete jeden z dostupných redakčných systémov ako je WordPress, Joomla alebo Prestashop na obchody, je dosť pravdepodobné, že sa na stránke chyby nachádzať budú.

Nezabudnite na spätné odkazy

Výmena spätných odkazov, alebo produkovanie množstva článkov s odkazmi prostredníctvom PR webov, nie je ten najvhodnejší spôsob, ako vytvárať spätné odkazy na vašu stránku. Jedným zo spôsobov je publikovanie článkov na externých zdrojoch, odkazovanie prostredníctvom vašich textov na relevantné stránky, alebo jednoducho si vytvorte interné odkazy priamo na webe. Ak bude váš web a jeho obsah kvalitný, určite čoskoro získate dostatok spätných odkazov na vašu stránku.