SEO optimalizácia: Social Media Marketing

SEO optimalizácia začína niekde pri budovaní stránky, keď musíte zvládnuť niekoľko základných prvkov on-page SEO, doplniť webovú stránku a web textami a článkami a nasleduje off-page SEO – linkbuilding a budovanie kvalitných a relevantných spätných odkazov. PR weby sú v podstate už zastaralý spôsob, ako budovať kvalitné spätné odkazy, no napriek tomu je možné využiť platenú formu publikovania článkov a textov na web a webových stránkach.

Mne osobne sa osvedčil jediný spôsob, ktorý používam, okrem kvalitných tém článkov a textov na webe a tým je budovanie spätných odkazov na sociálnych sieťach. Hlavnou zložkou môjho vývaru linkbuildingu ostávajú osvedčený Facebook a pridal som aj Google+, nechýba ani LinkedIn a Twitter.

Sociálne siete mi poskytujú nielen kvalitné linky, ale aj interakciu v podobe návštevnosti, ktorá prináša posúvanie stránky vo vyhľadávaní Google a následne aj návštevy, ktoré sa takpovediac oplatia. Z týchto návštev vznikajú postupne ďalšie odkazy, ktoré mám doslova zadarmo, bez väčšej námahy a tým sa mi stránky dostávajú na popredné pozície vo vyhľadávaní.

1. Marketing na sociálnych sieťach má ja svoje pravidlá, predovšetkým je to vhodný čas publikovania príspevkov, ktorý si musíte otestovať sami, v závislosti na sociálnej sieti a publiku, na ktoré chcete svoj príspevok zacieliť.

2. Dôležitou súčasťou je upútanie pozornosti, teda príspevok by mal mať aj grafickú a textovú úpravu, aby čitateľ zbystril pozornosť a klikol na požadovaný link.

3. Neposlednou ingredienciou koktailu je výdrž a každodenná alebo aspoň pravidelná činnosť. Stačí, ak si dáte len chvíľku „pauzu“ a už sa to prejavuje na Vašom postavení vo vyhľadávaní.

Článkom som nechcel dať kompletný prehľad o tom, ako budovať spätné odkazy a ani to nebol pokus o odborný text, ktorý chce poučovať o vhodnosti a nevhodnosti SEO optimalizácie pomocou sociálnych sietí. Je to len krátky pohľad do mojej kuchyne, ktorá sa oplatila po dlhom štúdiu, keď som novovytvorenú doménu dostal za tri mesiace na 15 kľúčových slov na prvú stránku vo vyhľadávaní Google. Je to jeden zo spôsobov, ktorý je pomerne lacný a má patričný efekt.