Môj život sprevádza už 25. rok písanie článkov, textov a básní. V mojom portfóliu nájdete viac ako 300 básní a básničiek, stovky strán popísaného textu v podobe odborných prác, tisícky napísaných článkov a textov na blogoch a na stovkách weboch. Som profesionálny copywriter a mojou obživou je písanie článkov a textov.

Ako na texty na web stránky?

Texty na web stránky vznikajú jednoduchým spôsobom. Najprv je potrebné identifikovať biznis a niečo o ňom zistiť, hlavne ak nerozumiete presne tomu, o čom idete písať texty na web.

Ale vytvoriť texty na web stránky nie je asi len tak jednoduché?

„Vytvoríte si sadu kľúčových slov a potom ich postupne implementujete (doplníte) do textu, aby neboli ani na husto, ani na cenko. Tak akurát. A Voilá máte text na web stránku. Už len vytvoriť niekoľko zmysluplných viet, ktoré poučia a upútajú pozornosť.“

Ako postupovať na blogu? Je rozdiel vytvoriť texty na web a napísať článok na blog?

„Blog by mal byť písaný s citom a cielením na publikum. Písanie článkov a textov pre bulvár je úplne iné, ako vytvoriť odbornú knihu, alebo napísať text, či článok pre internetové médium, kde je špecifické cielenie pozornosti.“

Aké odporúčanie dať novým webom s písaním článkov a textov? Vytvorí si ich aj majiteľ?

„Samozrejme… Ak má však majiteľ biznis, popri ktorom si nemôže dovoliť časovo venovať písaniu článkov blog a textov na web stránku, je dobré osloviť copywritera. Je ich niekoľko v reklamných agentúrach a niekoľko na voľnej nohe.“

Aký by si zvolil postup?

„Začal by som hlavne dobrým SEO na webe, vrátane vyplnenia snippetov pre vyhľadávače. Dôležité sú práve texty na web stránke, ktoré by mali definovať biznis, zameranie webu a zároveň pritiahnuť pozornosť, ktorú upriami na vykonanie požadovanej akcie – konverzie.“

Použil by si aj blog? Na čo je vlastne dobrý? Je potrebný?

„Ak sa na stránke žije, jediný možný spôsob, ako vyvolať tento dojem o webe je, že vytvoríte blog a venujete na ňom čas písaniu článkov. Písaním textov vytvárate o sebe povedomie, môžete ich zdieľať na sociálnych sieťach a tým osloviť ľudí, pritiahnuť pozornosť, vyvolať akciu a profitovať.“

Značky:, , ,